Știai ...
... că pneurile aeronavelor care zboară la altitudini mari sunt umplute cu azot, deoarece aceste aeronave se confruntă cu temperaturi de până la -50 ° C, iar azotul variază ușor ca volum în funcție de temperatură.
... turbinele aeronavei sunt testate pentru a rezista la coliziuni cu unele păsări, în test puii morți sunt lansați cu o viteză de 400 km / h împotriva turbinei.
... că, de obicei, avioanele cu două motoare se pot susține singure cu un singur motor, dar atunci când decolează la altitudine mică și greutate mare, aeronava poate fi dificil de utilizat.
... că un Boeing 737, precum cele operate de companiile aeriene braziliene, decolează cu o greutate cuprinsă între 49.190 și 79.010 kg, doar combustibilul este de aproximativ 21.000 litri.
... că luminile cabinei pasagerilor sunt reduse la aterizare și decolare, astfel încât elevul pasagerului să se adapteze locației mai întunecate și să poată identifica mai bine luminile care duc la ieșirile de urgență în caz de incident.
... că cel mai bun loc pentru a călători pentru persoanele care se simt bolnave este deasupra aripilor, în timp ce avionul se mișcă în sus și în jos în jurul axei aripii, reducând astfel aceste senzații pentru cei care ocupă acele scaune.
... că fulgerul poate cauza chiar probleme în unele sisteme ale avionului, dar nu are abilitatea de a le doborî.
... că în Brazilia există în jur de 4.000 de aeroporturi și aerodromuri.
... că expresia "Uși în automat" înseamnă că lamelele (cele utilizate pentru posibile aterizări de urgență) sunt armate și că, atunci când deschid ușile, încep să funcționeze.
... telefoanele mobile să fie oprite în timpul aterizării pentru a împiedica interferențele electromagnetice ca să nu afecteze sistemele electronice ale aeronavelor.