Jaguar Land Rover testează un model Range Rover care poate fi manevrat din exteriorul vehiculului printr-o aplicaţie pentru smartphone, aceasta fiind cea mai recentă tehnologie de conducere autonomă, care nu necesită prezenţa la volan a şoferului, prezentată de un constructor auto.
Range Rover Sport poate vira, accelera, frâna şi întoarce pe teren accidentat, precum şi să parcheze în locuri strâmte, dirijat de şofer prin telecomandă, se arată într-un comunicat al Jaguar Land Rover, relatează Automotive News.
"Scoaterea unei maşini dintr-un loc de parcare strâmt poate fi o experienţă stresantă pentru orice şofer. Aplicaţia demonstrează cum putem folosi aceste tehnologii noi pentru a reduce neplăcerile şofatului şi a îmbunătăţi siguranţa rutieră", a declarat Wolfgang Epple, director pentru cercetare şi tehnologie la Jaguar Land Rover.
Tehnologia este similară cu un sistem prezentat săptămâna trecută de BMW pentru sedan-ul serie 7 al companiei. Modelul poate fi parcat în locuri strâmte cu ajutorul unei telecomenzi cu ecran tactil.
Aplicaţia prin telecomandă a Jaguar Land Rover poate fi utilizată de la o distanţă de până la 10 metri de vehicul şi la o viteză maximă de 6 kilometri pe oră.
Folosirea aplicaţiei va necesita doar modificări mici ale legislaţiei referitoare la siguranţa rutieră şi asigurări, întrucât utilizatorul va deţine controlul complet asupra vehiculului, a precizat Nick O'Donnell, purtător de cuvânt al Jaguar Land Rover.
Compania încă testează sistemul, intenţionând să îl instaleze pe vehicule din 2020.
Producătorii de automobile premium susţin că maşinile cu funcţii autonome vor fi în continuare plăcute la utilizare. Companii precum BMW şi Daimler adaugă funcţii precum asistenţă stop-and-go, care adaptează automat viteza vehiculului în funcţie de maşina din faţă, precum şi sisteme de evitare a lovirii pietonilor.
Directorul general al Audi, Rupert Stadler, a estimat săptămâna trecută că funcţiile electronice şi digiale vor deveni la fel de importante ca şi caii putere, pentru valoarea automobilelor, până la sfârşitul deceniului.
Epple a spus la rândul său că tehnologiile pentru vehicule autonome nu vor lua din plăcerea şofatului. El a explicat că aceleaşi sisteme care vor ajuta o maşină autonomă să ia deciziile corecte vor asista şoferul să prevină accidentele.